Nieuwe bomberjack voor de zomer

Toen ik vorig weekend mijn mooie bananen 🍌 t-shirt wou aandoen besefte ik dat ik heel veel sweaters maak en bijna niets met een rits of knopjes. En toch wil je soms dat iedereen ziet hoe mooi je zelfgemaakte t-shirt wel is. Ik wist toen meteen wat mijn volgend project zou worden 😀.


Als eerst begon ik in mama's schuiven te snuffelen, zwart had ik meteen gevonden, maar wou er toch nog een kleurtje aan toevoegen. Ik zoek verder en ja dat is het, ik heb nog een overschotje stof van mijn short dat ik onlangs maakte. Op papier begon ik te tekenen en te kleuren en werd ik vastbesloten om deze kleurtjes te gebruiken. Een rits, ook dat hebben we altijd op voorraad, ik wou een blauwe en ja dat zat er tussen.

Het patroon overtekenen heb ik aan mama overgelaten 😅, we zouden het patroon een beetje aanpassen, maar ik heb wel goed meegekeken en misschien lukt het mij ooit om een patroon zelf aan te passen. Mama zat te meten en lijnen te trekken, ik begreep er eigenlijk niet zoveel van. Eens ik aan mijn mouwen begon, begreep ik meteen waarom ze zo had zitten meten. Het blauwe van mijn voorpand loopt door naar het blauwe van mijn mouwen en dat moest ze meten zodat het perfect in elkaar zou lopen. En dat is ook gelukt 😊! Ook wou ik het achterpand uit twee delen hebben, zoals bij mijn jasje dat we vorig jaar kochten.


Eens mijn patroon overgetekend begon ik mijn stofje te knippen, ik moest echt wel goed opletten, ik werk met 2 kleuren en ik was bijna alles in het zwart aan het knippen.

Eerlijk, ik heb niet zo lang geleden al eens een bomber-jasje gemaakt, maar toen een heel simpel. Mijn boordstof liep tot tegen mijn rits en ik naaide er geen rits-beleg aan. Jaja ook weer iets nieuw bijgeleerd, een rits-beleg. Toen bestond mijn achterpand ook uit 1 deel.

Het achterpand bestaat uit twee delen
Het was echt niet gemakkelijk, alle delen aan elkaar zetten viel nog goed mee, de zakken begreep ik ook meteen. Mama toonde het eerst voor bij de ene zak en ik deed de andere alleen.

Maar dan de boordstof met dat extra stukje stof tegen de rits 😧. Mama toonde terug eerst hoe het moest langs de ene kant, zodat ik daarna de andere kant zou kunnen doen. Nee het lukte me maar niet, mama heeft 2 keer moeten lostornen en heeft het dan zelf gedaan 😓. Dat was echt niet gemakkelijk, daar oefenen we later nog op zegt mama. Het is gewoon omdat ik het net niet begrijp zegt ze, eens ik het zou doorhebben is het niet zo moeilijk 😅.

Ook de rits was redelijk gemakkelijk te naaien samen met het rits-beleg. Voor de boordstof rond de hals heb ik mama gevraagd om toch nog eens met mij mee te kijken. Ik wist nog hoe het moest, maar met het ritsbeleg begreep ik het niet meteen.

 Dat is mama haar werkje 😊, flex versnijden.

Conclusie: Heel moeilijk project, maar ik ben er geraakt samen met de hulp van mama. Ik weet zeker
                  dat het volgende keer iets gemakkelijker zal zijn, ik heb weer heel veel bijgeleerd 😀!
                  En heel tevreden over het resultaat 😎!

Patroon: Knippie Nr3 - 2016   9 Bomberjack
Stof: French terry zwart en jeans blauw donker Driessenstoffen
Tekening: Met snijplotter en flex
   
 

Gisteren hebben ik en mama enorm gelachen, we waren naar de radio aan het luisteren en ineens zeiden ze iets over borduren... Mama keek meteen naar mij en begon te lachen. Ik wist meteen waarom, want ook ik dacht meteen aan borduren van het naaien. Op de radio hadden ze het over borduren van een voetpad en wij, wij dachten meteen aan onze hobby 😀.
Wou ik toch even met jullie delen, ook ik denk altijd aan naaien 😆!

Bedankt dat jullie komen lezen zijn en tot mijn volgend project 😎













Reacties

Anoniem zei…
Niet normaal! Ge gaat het nog ver schoppen jonge man! Doe zo voort! 💙💙💙
Dankjewel Veronique, je berichtjes motiveren me enorm :)

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻