Bananen-shirt

T-shirts, daar had ik zo wat schrik voor gekregen. Vorige week kreeg ik een unieke kans en mocht ik met tricot stofjes van De Lappenkraam werken. Tricot, dan denk ik meteen aan t-shirts. Jaja ook ik begin de stofsoorten goed te kennen 😅. Ik naaide vorige week 2 t-shirts, de blog kan je lezen op de website van de Lappenkraam.
Omdat de t-shirts dan nu wel goed gelukt waren, heb ik eindelijk mijn stofje verwerkt dat toch wel al een maand of 2 in de schuif zat. Mijn eerste t-schirt was niet gemakkelijk en moest ik veel hulp vragen aan mama. Het gaf me iets minder zelfvertrouwen en dacht nooit meer aan zelf t-shirts te maken.
Tot vorige week, toen koos ik prachtige stofjes op hun website en kon ik niet anders dan het toch te doen.

Ok, door vorige week kreeg ik weer zelfvertrouwen 😎 en zei ik tegen mama dat ik dinsdag nog een t-shirt wou maken. Eentje waar ik zo lang naar gezocht heb. Ik moest en zou t-shirts hebben met palmbomen, ananassen... Mama naaide onlangs al eens een t-shirt voor mij met palmbomen, maar dit stofje vind ik nog mooier đŸ˜ģ.


Voor het patroon heb ik gewoon terug de Isaac van LMV gebruikt, wij vinden het zo een zalig patroon dat wij niet meer veranderen. Wel past mama elke keer het patroon volledig aan naar mijn lichaam bij een nieuwe maat. Ik heb net zoals papa brede gespierde schouders (hij wel nog meer 😜) en een hele smalle taille.
Stofje kochten we een hele tijd terug bij Kreatelier.

Haha en als ik nu dacht dat ik een volledig foutloos parcours zou afleggen, had ik het toch wel goed mis. Ik was zo vol zelfvertrouwen dat ik mijn mouwen omgekeerd heb dichtgenaaid 😓.
Zelf had ik het niet door, mama kwam even kijken of alles lukte en ineens:

Mama: "Jonas wat heb je nu gedaan?"
Ik: "A ik heb mijn mouwen dichtgenaaid, dat is toch de juiste volgorde!"
Mama: "Was je misschien van plan om er witte mouwen van te maken?"
Ik: 😱🙈😅
Mama: 😩😏

Tornmesje kwam dus ook deze keer terug van pas 😅😇. Gelukkig heeft mama een manier gevonden om een overlock-steek binnen de 2min los te maken.


Mijn t-shirt ineen steken ging vlotjes, ook leerde mama me vorige week een nieuwe manier aan om mouwen aan de t-shirt te naaien en ook dat kan ik volledig zonder hulp. Ik naai eerst voor- en achterpand volledig aan elkaar, zowel de schoudernaden als de zijkanten. Dan naai ik mijn mouw dicht en speld ik mijn mouw vast aan mijn t-shirt. Als eerst leerde mama me het op een andere manier, eerst de mouw aan voor- en achterpand naaien en dan de mouw en de zijkant in ÊÊn keer dicht naaien.
Ik vind de nieuwe manier veel fijner 😀!


En ook deze keer was ik niet alleen aan het naaien, ook mama was al vroeg deze morgen begonnen. Ik wil al even een sportieve geklede broek, maar ook dat is niet gemakkelijk te vinden. Ik heb lange benen en ben heel smal en dat is juist het moeilijke aan broeken vinden. Ofwel zijn ze te breed en goed van lengte of ze zijn goed aan mijn poep maar dan veel te kort. Omdat het een eerste keer is, heeft mama mijn broek zelf in elkaar gestoken, er moest veel aangepast worden. Nu heb ik het patroon en de volgende broek maak ik zelf.


 Playmobil, iets waar ik jaren al fan van ben en zeker de auto's, zo heb ik er al heeeeeel veeeeel van!

En wat vinden jullie er van? Voor mij geslaagd!
We hebben nu wel afgesproken dat we geen t-shirts meer zullen maken, ik heb er al zeker een stuk of 15 liggen 🙈😆! En bijna allemaal gemaakt door mama of mezelf. Wel dat de meeste van mama zijn, het is de vierde t-shirt dat ik zelf maak.

Fijne dag iedereen!

Groetjes, Jonas

Reacties

Morena zei…
Dat heb je weer heel mooi gemaakt Jonas, mag je trots op zijn!
Anoniem zei…
Dat heb je weer keigoed gedaan! En de volgende keer ga ik ook mijn mouwen zo eens inzetten������!
Veronique merci! Ja echt, mama leerde mij eerst de andere manier omdat het net iets gemakkelijker is om te begrijpen. Nu zie ik beter wat ik doe.

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Kerst 🎅đŸģ