"Andes" La Maison Victor edtitie 4 - 2020

Toen mama en ik de vraag kregen om mee te doen aan de preview van de nieuwe editie van La Maison Victor twijfelden we geen minuut. Maar, ja er kwam een maar. Papa en ik zouden samen kunnen twinnen. We moesten dus papa eerst overtuigen om samen met mij in een boekje te willen staan πŸ˜…. Papa voor mama haar creatie en ik voor mezelf.
En ja, hij was meteen overtuigd πŸ˜‡!

Mijn papa en ik 😊

Ik was meteen verkocht voor de ANDES, een oversized t-shirt ontbrak echt nog in mijn collectie 😊.
Papa vindt het idee rond de t-shirt leuk, maar had hem liever niet oversized. Mama paste voor hem het patroon aan.
Ik niet 😜, ik paste enkel de mouwen aan.

De mouwen had ik al een beetje op het patroon zelf aangepast. Volgens het patroon zou ik een boordje aan de mouw moeten zetten. Omdat het dan iets te sportief voor mij zou zijn, tekende ik meteen een zoom aan het patroon van de mouwen.
Toen de t-shirt volledig in elkaar zat, vond ik de mouwen toch iets te breed en heb ik ze een beetje versmald. Voor mijn smalle armen mag het ook niet te breed zijn.

Mouw van mijn papa, afgewerkt
met een dubbele steek net
zoals bij mij

De 2 patroondelen aan elkaar zetten was een makkie met de boventransportvoet 😜. Eerst heb ik de 2 delen aan elkaar gezet met de boventransportvoet en daarna ben ik er nog eens overgegaan met de overlock zodat de naden perfect afgewerkt zijn. De schoudernaden en de naden onder de hals heb ik mooi doorgestikt alsook de naad van de 2 delen van het voorpand. Omdat we met 2 kleuren gewerkt hebben (voor en achterkant), hebben we ervoor gekozen om voor de halsboord ook in 2 kleuren te werken.

Ik ben volledig verkocht , de ANDES is een heel mooi patroon en gemakkelijk te maken, zo volgen er zeker nog! Oversized modellen staan me goed, waar ik wel altijd op let is dat een t-shirt niet te sportief is voor mij. Ik hou van een beetje klasse 😜! Vorige zomer had ik een leuke overzied t-shirt, dit jaar kan ik hem enkel dragen om buiten in de tuin te spelen. Het model kwam voor mij dus goed van pas πŸ˜ƒ.


 Het spannendste was eigenlijk de fotoshoot, ik sta heel graag op foto's, ook poseren doe ik heel graag. Maar nu met tweeΓ«n op een foto is toch wel iets anders Γ©. Ik moest er goed opstaan, papa moest er ook goed opstaan. Bij de meeste foto's had wel één van de twee altijd iets dat niet goed was. Ogen gesloten, scheve lach 😏, net wegkijken.... Na wel honderden foto's waren we het even beu en begonnen we te bekvechten met de lintmeter πŸ˜…πŸ˜†.
Plezier hadden we zeker!









Het was heel leuk om te doen. We kregen geen foto's te zien enkel een lijntjes tekening van de t-shirt, het patroon en de werkbeschrijving. De beschrijving had ik niet nodig, de volgorde ken ik al vanbuiten. We zijn nu heel benieuwd om te zien wat La Maison Victor er van gemaakt heeft. Ik beleefde deze keer niet enkel plezier met mama, maar ook met papa. Dat maakt mijn t-shirt nu nog specialer.
En vanaf nu kunnen we twinnen 😎!

 


Zo voel ik me net een kleermaker πŸ˜…

 Ik heb zolang gewacht op deze dag! Ik wou iedereen kunnen vertellen dat ik samen met papa in de nieuwe editie van LMV zou staan, maar het mocht niet. Het was even ons geheimpje, van ons viertjes πŸ™Š.
En nu, nu kan ik het iedereen vertellen en iedereen zal het geweten hebben 😝!
Ik ben heel blij dat ik dit mocht meemaken, voor altijd een leuke herinnering en de nieuwe magazine, die belandt binnenkort in mijn herinneringdoos 😊!
Maar nu, nu hou ik hem heel dicht bij mij zodat ik iedereen kan tonen dat ik in een naaiboekje sta.






Reacties

Morena zei…
O wat ontzettend cool Jonas! En wat is het weer prachtig gemaakt ook. Dadelijk word je nog een BB’er, maar niet naast je schoenen gaan lopen hΓ¨? ��
O dankjewel Morena! Nee nee zeker niet, ik blijf gewoon Jonas ;)
Unknown zei…
Ik vind et echt super knap van je Jonas dat jezelf een shirt voor jezelf maakt. Ik denk van een klerenmaker in de dop! Zoals ze dat zeggen🀣
En wat een toffe foto’s! We gaan nog meer van jou zien en horen denk ik! Echt super gedaanπŸ‘Œ
Jeannet van der Welle
Middelharnis
Unknown zei…
Ik vind et echt super knap van je Jonas dat jezelf een shirt voor jezelf maakt. Ik denk van een klerenmaker in de dop! Zoals ze dat zeggen��
En wat een toffe foto’s! We gaan nog meer van jou zien en horen denk ik! Echt super gedaan��
Jeannet van der Welle
Middelharnis
Dankjewel Jeannet voor het compliment :)! Ik had samen met papa heel veel plezier tijdens de fotoshoot.
Dimfi zei…
Wauw! Zoals immer, een super coole blog over een cool shirt.
Ik heb weer genoten van je verhaal en gaaf om zo je passie te kunnen delen met papa en mama.
Maarre.. als fan van het eerste uur, zou ik toch wel vast graag een handtekening hebben?
Dan kan ik later zeggen: heb ik van Jonas, toen ie met begonπŸ˜‰
Dag Dimfi, dankjewel voor je leuke reactie en zo tof om te weten dat je mijn verhalen leest.
Daarvoor zal ik eerst een handtekening moeten verzinnen ;)

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst πŸŽ…πŸ»