Bedankje voor de beste juf ever!

Vandaag mijn laatste schooldag!

Dit schooljaar was een raar schooljaar, corona zorgde ervoor dat wij niet meer naar school konden. Bijna 3 maanden thuisonderwijs gehad, in het begin vond ik het leuk en speciaal, een soort van vervroegd vakantie. Maar nee, zo ging het niet 😦, wij kregen taken, taken en nog eens taken.
Ik weet het, het was nodig, wij mogen geen achterstand hebben. Maar toch, na een maand begon het te vervelen! Ik miste mijn vrienden, mijn juf en ja ook de lessen in de klas.

Gelukkig stond onze school niet stil, wij kregen allen Teams om op de computer te installeren. Met Teams konden wij elkaar bellen en berichten sturen. Vanaf dan, was het beter, dagelijks belden wij naar elkaar! Ook met de juf konden we bellen. Wekelijks was er een vergadering samen met juf Shana en juf Eva (juf van 5A), het moest niet maar wie er behoefte aan had kon deelnemen aan zo een gesprek. Eigenlijk wil ik nu juf Eva toch ook even bedanken, want ook zij is een geweldige juf πŸ˜ƒ. Juf Eva stond ook altijd klaar voor ons, we mochten haar berichtjes sturen en dat deed ik ook echt. Eigenlijk hebben we zo met z'en allen een speciale band gecreΓ«erd!

Toen mama een mailtje kreeg dat wij terug zouden herstarten was ik volledig in de wolken, eindelijk terug samen met mijn vrienden. Terug elke dag naar school en nieuwe leerstoffen binnenkrijgen.
Maar nee zo was het niet! Ik zou 2 dagen in de week naar school gaan, dat is 7 keer naar school vooraleer de vakantie terug begint 😨. Mijn broer Lars had meer geluk, hij mocht terug voltijds naar school en herstartte ook veel vroeger dan mij, het zesde leerjaar is vroeger mogen starten.

Al sinds de corona-vakantie wist ik wat ik zou maken, een appel/fruit-zakje.
Ik zocht naar een paar voorbeelden maar vond niet meteen wat ik in mijn hoofd had.
Ik legde mama zorgvuldig uit wat mijn idee was en meteen wist ze wat ik bedoelde en ging ze aan het werk. Ze tekende een patroontje in de vorm van een smal blad. En toen begon mijn werk!


Genoeg over corona, nu is het tijd voor mij appel/fruit-zakje.



Het appel-zakje zou ook een binnenvoering krijgen zodat er geen lelijke naden zichtbaar zijn.
Mijn eerste werkje was stofjes uitkiezen. Roos moest het zeker worden, maar omdat mijn zakje uit 4 delen bestaat wou ik met 2 kleuren werken. Het werd roos en koraal.






 Ik knipte 4 keer in koraal en 4 keer in het roos. Zo heb ik meteen alle delen voor zowel de buitenkant als de binnenkant.

 Deze keer moest ik maar 1 keer met de overlock werken. Omdat ik met katoen werk en katoen echt wel uitrafelt heb ik alle delen eerst met de overlock gedaan. En eigenlijk was dit een hele goeie oefening, katoen rekt niet zoals tricot en de bochten moesten heel voorzichtig gedaan worden. Mijn eerste delen gingen heel traag, maar eens ik goed op drive gekomen was ging mijn voet al iets harder drukken op het pedaal.

Na het locken kwam de flex aan pas. Lettertype was al lang op voorhand gekozen alsook de tekst. Nu moest ik gewoon alles goed meten en op gewenste grote laten snijden. Persen heb ik mama laten doen, je hebt wel wat spieren nodig Γ© om de pers dicht te krijgen.





Als dat gedaan was, heb ik de 4 delen van mijn buitenzak aan elkaar vastgenaaid. Met behulp van een krijtje heb ik elke keer aangeduid tot waar ik mocht naaien. De puntige uiteinden mochten niet aan elkaar vastgenaaid worden zodat het zakje mooi open kan om de appel eruit te halen.
Als ik met de buitenzak gedaan had mocht ik nog eens hetzelfde doen voor de binnenzak maar dan zonder flex.

Weet je dat ik mama toen ook gefopt heb 😎. Het is me wel al eens overkomen dat ik iets omgekeerd naai en daarmee heb ik haar gefopt. Ik zette mijn serieuze blik op en riep mama.

Ik: Mama ik heb iets voor πŸ˜…!
Mama: Wat nu?
Ik: Kom kijken!
Mama: Nee dat meen je toch niet é 😩!!!!
Ik: Ja toch wel, ik had niet gezien dat ik verkeerd bezig was 😏.
Mama: 😑
Ik: Gefopt!!!!!!!!!! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Mama: πŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

 

Ik heb alle delen met mijn naaimachine aan elkaar genaaid. 

Dan, voor mij het moeilijkste van de zak. De binnenzak en de buitenzak aan elkaar naaien. Eerst begreep ik niet wat mama bedoelde. Ze heeft mij eerst een stuk moeten voordoen en dan had ik het door. Ik heb ook mijn zakje gevuld met mousse, zodat het appeltje van de juf al eens een stootje mag krijgen 😁.
Geloof je me als ik zeg dat dit projectje even lang duurt als een sweater ineen steken 😏. 
Daarna heb ik samen met mama nog een drinkfles voor de juf gekocht en heb ik er iets leuks op geplakt BESTE JUF EVER!!! En dat is echt niet gelogen πŸ˜ƒ.


De fles heb ik gevuld met heel wat lekkers!
Hopelijk is mijn juf blij met wat ik voor haar heb gemaakt πŸ˜€.
En nu 2 maanden vakantie en daarna bij meester Maarten in het zesde leerjaar. 
Oooo ik kijk er al naar uit!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst πŸŽ…πŸ»