Stoere zomer sweater

Herinneren jullie je vorig jaar nog toen ik begon te naaien. Mijn eerste creaties waren de Mitch sweater van LMV en dat vonden ze heel leuk. Mama kreeg toen een berichtje van hen met de vraag of ze ons adres kon doorsturen want ze hadden een verassing voor mij 😀.

Toen het pakketje toe kwam was ik echt verschoten, ik kreeg een goodiebag met de toen nieuwe magazine, een notitieboekje waar ik alles kan schrijven over mijn creaties en een lapje stof. 

In het begin zag ik niet meteen wat ik kon maken, maar onlangs was ik in mama's schuif aan het snuffelen en kwam ik mijn stofje tegen. En toen wist ik het! Ik kwam het patroon van de Leather sweater tegen van LMV en dat zou het worden. Mijn idee was eerst om ook echt met leer te werken, maar dan kwam ik nog een mooi stofje tegen dat mama veel gebruikt als boordstof. Een stofje dat ze 2-3 jaar terug bij De Stoffeknop kocht. 

Yep, ik zie het volledig zitten!


Ik ging van start met mijn project!


Vooraleer ik de panden aan elkaar zet, moet ik eerst de 2 schouderlapjes aan het voor- en achter-pand naaien. Dat doe ik eerst even met de naaimachine, ik wil zeker zijn vooraleer ik met de overlock start. De leather sweater heb ik dan ook nog nooit gemaakt. 
Hihi, ik word heel blij met het resultaat, de lapjes passen perfect bij mijn stofje en mijn creatie krijgt een stoerdere uitstraling. Ik doe verder!


Heel moeilijk vind ik het al niet meer om een sweater in elkaar te steken 😅.
Patroontje in stof knippen en alles aan elkaar naaien, lekker gemakkelijk! Of dat dacht ik toch. 
Komen jullie dat soms ook tegen, ik naai meestal alles met de overlock en heel soms, zie ik niet dat mijn stofje verschoven is en zit ik ineens met een gaatje 😓. Ok, ondertussen weet ik ook wel dat dat niet erg is, gewoon terug even overgaan. Maar het zou toch zoveel leuker zijn moest ik een creatie kunnen maken zonder dat ik ergens terug over zou moeten gaan 😂. 


Voor de foto's vraagt mama wel eens of ik op verplaatsing wil, maar nee dat wil ik niet. Ik vind de foto's in eigen tuin altijd zo geweldig! Nu koos ik voor het stukje dat we laten verwilderen. Als mijn broer thuis is en we spelen verstoppertje of boefje (doen we dagelijks) is dat een plaats waar we ons regelmatig in wegsteken.




 Ik wil hem nu al niet meer uitdoen, ik vind hem zo mooi!!! En toch leuker als je hem zelf hebt gemaakt!

Spike kan het hem niet laten om even te komen snuffelen. 
Mama, mama kan je nog een foto komen maken met Spike en mij voor op mijn blog 😍. 
Ik denk dat ook hij fan is van mijn nieuwe sweater!

Nog even opsommen wat ik gebruikt heb:

Patroon: Leather sweater LMV
Stofje: gekregen van LMV 😃
Stofje voor de boorden: De Stoffenknop in Merelbeke

Wat vinden jullie van mijn nieuwe sweater? Ik ben benieuwd wat mijn broer en papa er straks gaan van vinden.

A ja en nog iets klein. Mijn volgende creatie heb ik al uitgekozen 😊 en als er niets tussen komt beginnen we er deze week nog aan 😜. 

Tot heel binnenkort en een dikke dankjewel dat je even kwam kijken op mijn blog!
Nu nog een beetje genieten van het zonnetje 😎 en wachten tot Lars thuis is van school. 
Hopelijk mag ik binnenkort ook terug naar school. 

Doei doei!

Groetjes, Jonas







Reacties

Natalie zei…
Schitterend!! Je bent de beste ontwerper. Kon ik maar jouw kleren kopen?? Echt waar, de max! Doe vooral zo verder. Groetjes aan je mama, papa en broer.
Dankjewel voor het compliment! Groetjes van ons allemaal

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻