Nieuwe zomerse outfit!

Hey iedereen!

Ik heb een nieuwe outfit 😝!
Zowel mijn t-shirt als mijn short is nieuw, sinds deze middag allebei klaar.
Maar ik heb ze niet alle twee zelf gemaakt πŸ˜…. Weet jij welke van mij is?

Nu ik al even kleren maak, weet ik in welke volgorde ik moet beginnen. Eerst ging ik opzoek naar wat ideetjes. Al snel wist ik wat ik wou, ik riep mama er even bij zodat we samen stofjes konden bestellen. De kleur moest mama niet in mijn plaats kiezen, die had ik zelf al in mijn hoofd gekozen.
Het blauwe stofje (french terry) vond ik op de webshop van Driessenstoffen en de wit/zwarte band bij Madeline de stoffenmadam.
Al snel kregen we onze bestelling thuis geleverd, maar toch duurde het nog een maand voor ik er kon aan beginnen. Mama had de naaimachines nodig voor het maken van mondmaskers, er was geen tijd voor eigen creaties. Maar nu weer wel πŸ˜ƒ!

Lars mijn grote broer is vandaag terug op school, hij zit in het zesde en mag twee dagen in de week naar school. Ik niet, het vijfde mag nog niet terug. Ik kijk er nochtans echt naar uit! Ik wil mijn vrienden terug zien en mijn lieve juf.

Mijn patroon knipte ik gisteren al uit en de stof ook, zo zou ik vandaag snel kunnen beginnen.

Jullie zullen het ondertussen wel al door hebben dat ik de short heb gemaakt en mama mijn t-shirt.
Doordat we allebei hetzelfde garen nodig hadden, konden we samen aan onze projectjes werken, maar daardoor kreeg ik wel meteen minder hulp πŸ˜…πŸ™ˆ.

Alles ging vlotjes, de short heb ik zonder zijzakken gemaakt en redelijk simpel.
Ik hou van alles wat simpel is πŸ’–!

Maar dan kwam ik aan de zijband, ja dacht ik, dat ging vlotjes. Ik haalde mijn short vanonder het naaimachine en oh neeeeeeee 😱 heeeeeelp! Ik heb mijn short dicht genaaid πŸ˜‚. Met een ei in de broek riep ik op mama: Mama, ik heb iets voor! Ik mocht meteen horen dat ik meer moest opletten tijdens het naaien, zoiets had ik moeten voelen πŸ™ˆ. Met veel gejammer haalde mama haar tornmesje boven en begon ze los te maken. Het ging vlotjes (voor haar) πŸ˜‡ en gelukkig geen schade aan mijn short. Daarna heb ik heel goed opgelet en om de paar steken gekeken of ik mijn short niet weer volledig mee had.

Het resultaat:


Mijn naden komen mooi overeen!


Ik heb mama ook iets geleerd!
Mama toonde mij heel uitgebreid hoe ik de achterkant van de short zou moeten naaien zodat de naad mooi doorloopt. Dat is mij heel goed gelukt al zeg ik het zelf!
Maar dan begon mama naar de short te kijken vanop een hele korte afstand, eigenlijk bijna met haar neus in mijn short. En ja ze had iets gevonden πŸ˜…! 

Mama: Jonas kijk eens heel goed, hier zie je dat je iets verder van de naad beginnen doorstikken bent en heb je dit voor nu (op de foto hierboven kan je zien wat ze bedoeld). Niet erg, maar volgende keer beter opletten.

Ik: Seg mama, zo moet je nu ook niet naar een kledingstuk kijken Γ©. Een ander zal ook nooit zo kijken. En doet die dat wel, dan zit hij met zijn neus tussen mijn poep Γ©! 
Vanop een afstand van 20cm is het perfect 😎.

Ze moest uiteindelijk toegeven dat ze gewoon een pietje precies is, maar dat het eigenlijk wel perfect gedaan is 😌. Nu ikke heel blij en mama heeft iets bijgeleerd van mij 😝!

Uiteindelijk toch goed gekomen.

Een tikkeltje sportief maar toch niet TE.



En mama zorgde voor een bijpassende
t-shirt!

  Zien jullie ook hoe fier ik ben 😎😍!

Dankjewel om even te komen kijken op mijn blog en tot heel binnenkort!

Groetjes, Jonas

PS: Hou jullie veilig!



Reacties

Karolien zei…
Wauw super gedaan. Zelfs zo netjes genaaid πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Dankjewel Karolien, ik doe mijn best! Groetjes, Jonas
Anoniem zei…
Goedemorgen Jonas!

Wat heb je dat super netjes gedaan!!!
Je hebt mijn zoon geΓ―nspireerd om ook zelf te gaan naaien, nu zouden we graag willen weten welke patronen je gebruikt hebt..

Groetjes Beate.
Dag Baete,

Leuk om te horen dat ik andere leeftijdgenoten inspireer met mijn creaties! Ik gebruik bijna allemaal patronen van La Maison Victor. De short is de Clay, het is een broek, maar mama heeft deze omgetoverd naar een short voor mij. De Cyriel is hetzelfde model maar dan echt in een short ook van LMV, dus die kan je daarvoor gebruiken. Mama is het patroon van de Cyriel kwijt en daardoor gebruikt ze nu de Clay. De t-shirt is de Isaac van LMV, hij bestaat uit 2 delen maar ik heb hem aan elkaar geplakt zodat ik hem uit 1 deel kan maken. Ik hoop dat ik je zo wat kon helpen :)

Groetjes, Jonas
Beate zei…
Goedemorgen Jonas,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga eens even mijn LMV bladen door spitten om de patronen te vinden.
Het is vandaag een regenachtige dag hier, dus perfect om ermee te starten.

Succes met je volgende projecten! Wij volgen je!

Groetjes Beate en zoon Dieme
Succes aan jouw zoon! Groetjes, Jonas

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst πŸŽ…πŸ»