Een kopietje ;-)

Ik keek erg uit naar vandaag! Toen ik opzoek ging naar ideetjes voor iets nieuw, zag ik wat ik wou.
Deze keer zag ik een sweater waar ik meteen verliefd op was en als je zelf kan naaien waarom hem dan niet zelf maken.

Meteen ging ik naar mama en toonde ik wat ik wou. Mama, zoals ik haar ken sprong meteen achter haar computer en begon aan mijn tekening voor op mijn sweater 😆! Hop, een uurtje later was de flex versneden tot wat ik nodig had. Toevallig had ze ook de flex-kleuren die ik nodig zou hebben.



Eindelijk, vandaag! Eerst snel aan mijn taken beginnen zodat ik kan starten met mijn creatie.
Broer Lars zit vandaag terug achter de schoolbanken en ik achter mijn naaimachine 😊.
Zoals de voorbije keren was mijn patroontje de dag ervoor al geknipt, zo kan ik nog sneller starten.

Ondertussen dat ik nog taken aan het maken was was mama al bezig met mijn tekening op de stof te persen. Ze was net klaar toen ik beneden kwam gelopen met het leukste woordje "KLAAR"!

Met een grote smile op mijn gezicht begon ik eraan. Eerst mijn driehoekje voor de achterkant, waar ook mijn logo opkomt. En ik kan starten! Ook deze keer was ik niet alleen aan het naaien, ook mama was bezig voor zichzelf. Vandaag mocht ik voor mama ook iets leuks doen! Ze heeft een lange rok gemaakt en alleen is het moeilijk om de lengte te bepalen. Dus ik heb haar geholpen, haar rok heb ik op de juiste lengte aangepast. Ik ging voor een lengte dat ze zelf niet gewoon is, zelf maakt ze hem altijd net iets langer. Ik wou dat haar enkels nog zichtbaar zouden zijn en ze vertrouwde me. Ik blij dat ik haar vertrouwen kreeg en zij blij met de lengte van haar rok.


Vinden jullie ook dat ik de lengte goed bepaald heb?! Mama is alvast blij 😀.
Rok gemaakt door mama, lengte bepaald door Jonas 😎.


Sweater ineen steken was terug gemakkelijk, enkel bij de hals was er een probleempje. Mama bestelde in april wat stofjes voor haarzelf, maar de grijze stof was niet zoals verwacht. Ze wou grijze tricot en kocht per ongeluk grijze french terry, maar dunner dan anders. Een metertje voor een sweater voor haar is te weinig, ze kocht 1m voor een t-shirt. Voor mij dan weer wel genoeg stof, dus kreeg ik haar stofje. Maar dan.... in de stof zit weinig rek. Ik begon de opening te meten - 20% + naadwaarde. Ik knipte de stof dat ik nodig had en zag meteen dat ik mijn hoofd er nooit zou doorkrijgen. Ik begon te zweten en riep mama erbij. En... dankjewel aan de lieve dame die onlangs met een tip afkwam, mama was de tip niet vergeten. We hebben de stof diagonaal geknipt en zo zat er meer rek in de stof. 
Probleem opgelost en tadaaaaa daar is mijn sweater!




Hihi Spike kon het hem weer niet laten, ook hij staat graag in de belangstelling 😆!

Ok misschien wel een kopietje, maar wat ben ik blij met mijn cool sweater 👅.

O ja, ondertussen weten we dat we vanaf 8 juni waarschijnlijk terug naar school mogen, het eerste waar ik aan dacht was: O nee, minder tijd om te naaien 😥. Maar uiteindelijk ben ik heel blij, ik heb mijn vrienden en mijn juf enorm gemist en kijk er naar uit om te mogen herstarten!

Groetjes aan iedereen en hou jullie goed!
Tot volgende week!

Jonas

Reacties

Veronique zei…
Wat mooi! Echt origineel! Om fier op te zijn!🥰🥰🥰👌🏻😉
Dankjewel Veronique voor het compliment! Ik ben dan ook heel fier op mijn nieuwe sweater :)
Thea zei…
Wat mooi Jonas!!

Knap dat je het zelf ontwerpt, en dan ook nog zelf in elkaar zet! Op die leeftijd maakte ik alleen nog wat schortjes en zo!!

Groetjes Thea♥
Dag Thea! Bedankt voor het compliment. Ik heb altijd al interesse gehad in de mode en nu nog meer sinds ik ze zelf kan maken.

Groetjes, Jonas

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻