Stoelen op z'n kop

Hey iedereen,

Gisteren heb ik mijn tweede sweater gemaakt. Ik koos terug voor de mitch van LMV, het is een goed passende sweater.  Mama ging dinsdag op stap om nieuwe stofjes te scoren en deze vond ze super. Ik had al minder hulp nodig dan de eerste keer, wat mij toch wel meer zelfvertrouwen gaf. Zonder enige hulp begon ik mijn patroon op de stof te spelden.



Ondertussen leert mijn broer leuke dinges
te maken met zijn ztringz.
Daarna zou hij ze mij ook leren 😀


Alles is uitgeknipt

De mouwen kon ik volledig alleen spelden
en naaien

Het instellen van de overlock doet mama
(de overlock vind ik het leukste machine!)


Iets moeilijker was de boordstof, in de winkel
hadden ze geen bijpassende boordstof meer en
daarom moesten we met dezelfde stof werken.
De halsboord moesten we eens herbeginnen
want hij was te strak.



Tadaaa, zo fier als een pauw naar school
in mijn nieuwe sweater



Ik heb terug heel veel bijgeleerd, mijn stofjes waren mooier geknipt, ik wist hoe ik mijn stoffen op elkaar moest leggen en vastspelden. Ik twijfelde ook al minder of ik goed bezig was, wat mij toch meer zelfvertrouwen gaf. Heel moeilijk was de boordstof, ik vond dat bij mijn eerste sweater al moeilijk maar nu had ik de pech dat mama geen bijpassende boordstof gevonden had. En werken met hetzelfde stofje als de trui is toch niet zo gemakkelijk, er zit meteen minder rek op... 
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn creatie en tot binnenkort voor mijn volgend projectje!

Reacties

femmy zei…
Verrast was ik toen ik doorslikte op de melding op Facebook. Verrast omdat het niet gebruikelijk is dat een jongen een Sweater maakt. Ik ben het met je eens dat de Mitch een fijn patroon is. Inderdaad een boord maken van Sweater stof is behoorlijk moeilijk!
Mijn complimenten Jonas!
Create By Jonas zei…
Dankjewel Femmy
Janice. zei…
Super mooi gemaakt!
janet zei…
complimenten, jou zien we later vast nog eens in een tv programma zoals "the great british sewing bee"!
flooke zei…
Wow, ben onder de indruk Jonas! Zo jong en al je eigen kleren kunnen naaien! Doe zo verder en ben al benieuwd naar je volgende creatie :-)
Dankjewel voor het compliment!
Emma en Mona zei…
Amai Jonas! Trots op jou!! Juf Griet
Thea zei…
Super leuk toch! Ik ben al met nog een jongen bevriend via blogger. Die naait ook zijn eigen spullen.

Heel veel suc6 verder.

Groetjes Thea♥
Jace did it zei…
WAUWWWW zo ontzettend goed van je!!!!!
Meester Gert zei…
Wow super, Jonas!
Dankjewel voor de lieve berichtjes allemaal!
Anoniem zei…
Leuk!
Nanske zei…
Waaaw prachtig gedaan dikke proficiat 😉
Paspelpoezen zei…
Weer zo mooi! Boorden uit dezelfde stof zijn idd. niet gemakkelijk. Knap!
Dankjewel voor de lieve berichten allemaal het geeft mij zelfvertrouwen om aan iets nieuws te beginnen!
SuicideBlonde zei…
Oh zo stoer een jongen die zijn eigen sweater naait! Prachtig gedaan!
Miss Oiselle zei…
Dag Jonas, wat een fijne blog en wat een mooie sweaters heb jij gemaakt. Ik ben benieuwd naar je volgende creatie! Ik laat je blog zeker lezen aan mijn kinderen. Ze zullen dit geweldig vinden.
Veel plezier met het naaien! (En al jouw andere hobby's.)
Bedankt Miss Oiselle voor het compliment, het doet me deugd om te lezen hoe iedereen achter mij staat. Ik hoop ook dat meer kinderen mijn voorbeeld zullen volgen en gewoon beginnen naaien. Ik heb al zin gekregen om aan mijn volgend projectje te beginnen.
Groetjes aan je kinderen en tot binnenkort!

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻