Mijn sportoutfit

 

Mijn sportoutfit ⛹️ samen met mama gemaakt 💖.


Zondag besefte ik ineens dat het donderdag sportdag is 😱. Ik heb geen sportoutfit 😅! HELPPPP!!!

Papa zei eerst om online te kijken en iets leuks te bestellen, maar nee de laatste tijd heb ik al veel besteld en in mama’s schuif zag ik onlangs 2m stof liggen. Maar nu komt het.... we zijn zondagavond en ik heb alleen woensdagnamiddag om er aan te werken 🙃. Dussssss.... Ik vroeg aan mama of ze me wou helpen. We zouden elk 1 kledingstuk maken. Voor mama was het meteen goed, ze zou me daarbij helpen 🥳.

We gingen samen aan tafel en bespraken wat ik zou willen. Ik nam er mijn blauw stofje bij en mama nam een overschot zwarte stof. NEE NEE, zei ik meteen, geen zwart. Maar mama overtuigde mij dat dat heel mooi zou zijn. Ok ik zag het nu zo voor mij 😃! De patronen heb ik zelf gekozen. Mama tekende al even geleden een leuke trui voor mij, vanaf dag 1 mijn lievelingspatroon, lang moest ik daar niet over nadenken. Ik zei er wel bij dat mijn trui een kap moest hebben en een kangoeroe-zak 🥰. Voor de broek nam ik mijn vertrouwde patroon. De Clay van LMV, een patroon dat mama volledig naar mijn lichaam heeft aangepast. Meestal vouwen we de onderkant om, nu wou ik boordstof gebruiken zodat hij er sportief uitziet.

Zoetje, zei ik tegen mama dinsdagmorgen, zie dat mijn trui af is tegen dat ik terug ben van school hé. En ja mijn trui was af. Ik was meteen verliefd 🥰, het is volledig hoe ik het me had voorgesteld. Enkel de tekening ontbreekt nog 🤪. Maar daar, daar moest ik nog voor kijken 😱😇. Oeps 😅!

Ik ging samen met mama meteen opzoek naar ideetjes. Ik vond niets 😥! Mama vroeg me wat ik eigenlijk zocht. Hihi, ik zoek iets schattigs 🥰. En dan, dan weet mama meteen wat ik bedoel 😁😎.

Eindelijk woensdag! Ik keek echt uit naar woensdag, ik zou mijn outfit compleet maken. Na school heb ik eerst samen met mama gezellig een broodje gegeten, niet volledig want ik kon niet wachten om te starten. 
We waren echt op ons gemak, mijn broer Lars was na school meteen meegereden met een vriend van hem, hij woont niet ver van ons en gaat soms wel eens mee na school op woensdag. 

Yes start 🥳🥳🥳!!! Als eerst zakken eraan naaien en doorstikken. Vervolgens voorpanden aan elkaar zetten en de gulp naaien. Pfff niet gemakkelijk, ik had per ongeluk mijn stof verlegd en daar zat ik met een hoekje in mijn stiksel. Mama vindt het al niet meer erg om los te tornen 🤪 en zo kon ik herbeginnen en met succes deze keer.


Eens dat voor en achterpanden aan elkaar genaaid zijn leg ik mijn panden op elkaar en naai ik de benen dicht. Ik kan niet wachten en doe meteen mijn stitch onesie uit (1van mijn bestelde items waar ik het over had, ik wou het meteen aantrekken toen het toekwam). Waaaw 🥰, meteen doe ik er mijn trui op en ja dat is het echt, daar heb ik echt van gedroomd 🥰❤️! Ik dacht maar aan 1 ding, verder doen zodat mijn perfecte outfit klaar is voor morgen. 

Tailleband knippen en naaien, rekker erin. Oeps daar zat ik dan weer vast 😅. Mijn rekker per ongeluk gedraaid en zo vastgezet. Ja, zei mama, dat ga je moeten openknippen, rekker er uithalen en herbeginnen.
Hihi, mama zei dat echt zo met een grimas van, hihi 🤪. Ze vertelde er meteen bij dat zij dat in het begin ook tegenkwam. Rekkers blijf je vasthouden tot aan je naaimachine, als je alles lost weet je niet meer hoe het moet zei ze erbij. Ok, de tweede keer heb ik dat dan maar gedaan en gelukt!


Ok dan zijn we aan het laatste gekomen, de boordstof. Want deze keer wil ik een sportieve outfit en daar hoort dan toch wel boordstof bij. Ik vroeg aan mama hoeveel ik moest knippen. Dat kan jij alleen maar weten é Jonas zei ze. 🤔, hoe dan? Meet eerst je enkels en voeg daar naadwaarde aan toe, zei ze. Echt een hulp was ze niet altijd 🤪😂. Maar ja, mama moest een testversie maken voor een patronenmerk en dacht dat woensdag haar deadline was. Even fout, het is pas voor donderdag. Paniek voor niets 🤣! Weet je wat ze zelfs deed? Ze wist dat ik de machines nodig had en daarom besliste ze om haar testversie in mijn overschotten stof te maken. Zo kon ze samen met mij naaien. En last had ik er echt niet van, ze keek altijd hoe ver ik stond en gebruikte pas een machine als ze zeker was dat ik het even niet nodig had 🥰. 
Beste mammie ever 💖!

Mama zegt deze foto te willen inkaderen 😎

Karate is mijn sport 🥋👊🏼
Hopelijk kan ik deze binnenkort terug doen.

BAM!!! Een creatie van mij en mama 💖



Poseren voor de foto’s 😎


Mijn schattige pandabeer gemaakt door mama in flex 🥰!!!
Even kijken of alles nog goed zit 🤪

Één van mijn favoriete plaats, de scheidingsmuur tussen terras en oprit.
In het begin dat we dat deden was mama
MEGA bang 😅.
Ondertussen is ze het al gewoon.

Wat heb ik bij deze creatie geleerd?

- Als je doorstikt zo weinig mogelijk de stof verplaatsen 😅.
- Als de rekker in de tailleband zit niet meer lossen of knijpers gebruiken 🤪.
- Deze sportoutfit had ik nooit in de winkel kunnen kopen ❤️.

Wat vinden jullie van mijn outfit? Ik ben best fier 😎. Ik ga deze met heel veel plezier dragen, het is een combinatie van mij en mama. 


Reacties

Peggy zei…
Hoi Jonas en natuurlijk ook de mama, dat hebben jullie weer heel mooi en goed gedaan. Chapeau. groetjes Peggy
CreateByJonas zei…
Dankjewel Peggy 😊!
Groetjes van mij en mijn mama
Veronique zei…
Hoe knap is dat weeral! Als jonge knaap dit maken! Daar neem ik mijn hoedje voor af🥰🥰🥰
CreateByJonas zei…
Dankjewel Veronique 😊!

Groetjes Jonas
Dimfi zei…
Poh.. kun jij ook gedachten lezen?
Ik dacht vanmorgen nog ; lang geleden dat ik iets van je heb gelezen..
enorm mooi weer wat jullie hebben gemaakt.
En weer erg leuk om te lezen..
dank jullie
Xavier zei…
Hallo Jonas,

Je zet niet alleen je beste been voor in karate, maar ook bij het naaien.
Goed! Wat je zelf maakt is altijd beter. Zelf al moet je af en toe dingen lostornen en herstellen. Zo leer je bij en slaag je er beter en beter in om je eigen stijl van kleren te bedenken en te maken.
Ik zat ook te denken... Met je onesie kan je naar "Lilo & Stitch" kijken. Met je sportoutfit kan je genieten van "Kung Fu Panda".

Proficiat en veel plezier,

Xavier
Monique zei…
Wauw!! Wat een toffe out fit! Knap gedaan 👍 De panda is ook super schattig 😍
CreateByJonas zei…
Dag Dimfi, ja het was al even geleden 😅. Maar andere activiteiten zorgen er soms voor dat er geen tijd voor is.
Maar nu dat de lente komt heb ik zin om van alles te maken 😃.
Mijn volgende stofje ligt hier al klaar.

Groetjes Jonas en mijn mama
CreateByJonas zei…
Dag Xavier.
Ik ben het volledig met je eens, wat je zelf doet doe je meestal beter.
Met zo een outfit zullen er geen 2 rondlopen ��.
Lilo & Stitch is momenteel mijn favoriet ��.
Groetjes, Jonas
CreateByJonas zei…
Dankjewel voor het compliment Monique!
Mijn panda moest schattig zijn, missie volbracht 😃.
Groetjes, Jonas
Anoniem zei…
Hey Jonas,
Ik kom wat later met mijn reactie maar had je van in den beginne gevolgd 😉
T moment om tijd te maken om te schrijven bleef uit sorry..
Wat knap weer man 👌👌..
Jij en mama hebben dat weer mooi gedaan..
Jullie vormen een goed team 😇🥰
Model is knap, kleur staat je heel goed..ik ben ook
Gek op dat kleur ..en de panda is goed gevonden
COOL man.. verder gaan met je ontwerpen..
Je staat al verder dan mij..😉
K Ben blij voor jou dat alles zo goed lukt bij jou
Niet opgeven ..en maak maar nog mooie stukken 🙂
Je doet dit super.. suc6 nog..
Ik kijk uit nr de volgende exemplaren
Grtjs..ook a je mama
Hildeke
CreateByJonas zei…
Dag Hilde,
Bedankt voor je reactie ☺️!
Ik draag mijn sportoutfit heel graag en de panda maakt hem een beetje schattig 🐼.
Mijn volgende creatie is er al en wacht op de fotoshoot 😎.
Groetjes Jonas

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻