Mickey Mouse!

Ik ben sinds klein al een grote fan van Mickey Mouse en zijn vrienden. Mickey Mouse doet me meteen aan Disneyland denken 🥰, samen met mama en mijn broer Lars zijn we daar al verschillende keren geweest. We blijven altijd 3 dagen en geloof me die 3 dagen hebben we echt wel nodig. Enkel leuke herinneringen en hopelijk kunnen we binnenkort terug 💖.


Woensdag naaide ik een volledige outfit voor de lente. Ik maakte een t-shirt met mijn grote idool en zorgde meteen voor een bijpassende broek. Mickey Mouse kocht mama al een tijdje geleden bij Lavvi Ebbel in Velzeke. Mama zei dat ze keuze had uit 2 verschillende tricots en koos voor grijs. Achteraf toonde ze me de 2 stoffen en ik was heel blij want die vind ik ook het mooist. Mama kent me 🥰!
Voor de t-shirt gebruikte ik de Isaac van LMV, ik heb het patroon al verschillende keren gebruikt en dat model zit me goed. 


Voor mijn broek koos ik onlangs met mama een stofje van See You At Six, Balsam groen, stofje hebben we besteld op de webshop van Ofelina.
En ik zal waarschijnlijk in herhaling vallen 😅... maar voor mijn broek heb ik het patroon Clay van LMV gebruikt. Een patroon dat me fijn zit, maar waar mama wel een beetje moet aan werken vooraleer we het kunnen gebruiken.


Om 7u30 hebben we Lars aan de bushalte afgezet en zijn we terug naar huis gereden. Ik had een vrije schooldag en had heel veel zin om iets te maken. Meteen ben ik gestart met mijn t-shirt. Moeite 🤔.... nee dat had ik deze keer niet, het was echt wel mijn dagje ☺️.
Ik heb voor de hals gekozen om met boordstof te werken omdat ik het echt niet leuk vind om met tricot te werken als boordje. Mijn hoofd is daar gewoon te groot voor 🤷🏻‍♂️! Ik heb na de laatste keer tegen mama gezegd dat ik dat nooit nog zou proberen. Bij mama lukt het, bij mij niet. Ik vind het moeilijk om bij iets dat zo weinig rek heeft alles mooi te verdelen. En voor mijn hoofd moeten we het altijd iets groter maken dat mijn halsboord niet perfect meer ligt. Ik doe het gewoon niet meer en vond het heel fijn om met boordstof te werken.


Voor mijn broek had ik een beetje hulp nodig. Ik wou heel graag 2 zwarte stroken boven mijn knieën, het maakt mijn broek een beetje stoerder 😎. 

Eerst heb ik mijn 2 voorpanden aan elkaar genaaid en de gulp gemaakt. Voor de gulp helpt mama altijd een beetje, ze tekent de lijnen met krijt en ik naai dan over het lijntje.


Daarna kwam het, de zwarte stroken moest ik eerst op de bovenkant vast naaien. Maar ik had de zwarte stroken al zoveel in mijn handen gehad dat ik niet meer wist hoe ik ze moest houden 🙈😅. Mama moest even helpen! Ik heb ze met de overlock aan elkaar genaaid en daarna met een iets langere steek doorgestikt. En ik heb dan net hetzelfde gedaan met de onderkant. Amai dat was nogal een werk 🤪!
En vanaf dat punt ben ik het al gewoon hé, het is al niet meer mijn eerste broek 👖. 


Ik draag heel graag jeansbroek, maar als het iets warmer is vind ik een broek van french Terry heel aangenaam. Onderaan mijn broek heb ik afgewerkt door 2 keer 2cm om te plooien en met een paar steken heb ik die vast gezet. Als ik een broek maak om mee naar school te gaan wil ik dat het omgeplooid is, een broek voor thuis mag een boordje van boordstof krijgen 😁. 


Nu kan ik niet wachten tot maandag, want deze outfit ligt klaar om naar school te gaan 🎒📚📝.
Leuk toch?!



En dit.... dit is mijn naaikoffertje. Ik weet het 🙈 er zit nog niet veel in. Maar geen paniek! Volgende keer maak ik mij een naaldenkussentje zodat ik mijn eigen kussentje heb 😁. En zo... zo geraakt mijn koffertje stilletjes aan gevuld. En speldjes, zo heb ik er wel meer dan 3, maar op het moment van de foto waren ze in gebruik 😜.



Reacties

Bea zei…

Mooie outfit Jonas. 👍
Monique zei…
Wat een toffe Outfit!! Ik ga ook eens opzoek naar het patroon van de broek. Lijkt me ook wel een toffe voor mijn zoon! Ik kijk al uit naar je volgende creatie!👍👍
CreateByJonas zei…
Dag Monique,
Leuk om te horen, echt een leuk patroon. Dankjewel!

Groeten, Jonas
CreateByJonas zei…
Dankjewel Bea!

Groeten, Jonas
Marian zei…
Mooi shirt Jonas en je halsboord zit perfekt! Mij lukt het ook niet om hem mooi te krijgen met tricot. Ik ga het ook eens proberen met boordstof. Heb jij nog een tip welke ik dan moet hebben? Ik kijk altijd met bewondering naar jouw creaties!
Groetjes, Marian
CreateByJonas zei…
Dag Marian, dankjewel voor het compliment.
Als we boordstof gebruiken bij een t-shirt gebruiken we meestal fijne boordstof.
Deze keer ging ik voor een beetje grover/stoerder en gebruikte ik geribbelde boordstof
of hoe het ook noemt 😅.

Groeten, Jonas
Anoniem zei…
Mooie combi Jonas 👌👌
Je hebt dat weer mooi voor elkaar gekregen 😇
Tof dat je uw kledij wat stoerder uit werkt,
Het is origineel en heel Tof gedaan 👍
Ik heb het tijdschrift besteld..
Mss vinden mij kleinzonen het ook tof en kan ik
Hen ook eens een broek maken 🥰
Da s toch met een rekker hé ?? Aangenamer wss
bij het dragen 😊
Bijna Paasvakantie..k denk dat je er al naar
Uitkijkt om nieuwe projectjes te maken..
Ik kijk er alvast naar uit
Go go 👊
Groetjes Hildeke
Anoniem zei…
Ha Jonas, zonet heb ik je blog ontdekt, wat een gave creaties! Leuk dat je het met de wereld deelt. De foto's geven zin om zelf ook weer achter de naaimachine te kruipen. Ik ga zometeen gelijk de patroondelen van de Claybroek uittekenen. Groetjes, Nienke

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻