Pluk als dankjewel voor de leuke tijden

Dag iedereen,

Ik wil 2 juffen verassen... ik wil ze bedanken voor de leuke momenten dat ik had tijdens de repetities en de voorstellingen. 

Wie mij volgt zal weten dat ik onlangs heb meegedaan in de Musical "Pluk van de Petteflet" op school (2 dagen, 4 voorstellingen). Ik was ÊÊn van de stampertjes. Ik heb me echt geamuseerd dat weekend 🎉 als ik er nu aan denk, krijg ik terug dat leuk gevoel 😃.

Ik als stampertje (rechts) en Pluk

Eerst begon het denkwerk, een kledingstuk vind ik maar raar om aan de juffen te geven... oh, mama kreeg zo een paar jaar terug een leuke tas met een afbeelding van Mickey Mouse.

Yep, dat wordt het!


Eerst stofje knippen

Eerste keer dat ik met naadband werk,
de stof verstevigen.

De puntjes met een balpen uitduwen



Ik heb de tas volledig met de overlock dichtgenaaid en daarna nog eens over het stiksel met extra sterke draad voor de stevigheid, het moest van mama 😜. De vierkantjes naaien voor de banden vast te zetten heeft mama gedaan. Ik wou zeker zijn...

Nu de tekening, huiswerk voor mama. 
Het heeft bijna 2 weken geduurd voor de tekening 😱. Er ging heel veel flex de vuilbak in 😩 en ik dacht: "dit lukt nooit".
En dan kwam ik gisteren van school en tadaaa, maar de flex was op dus ik moest wachten tot vandaag. Ze heeft hem uiteindelijk dan maar zelf getekend en dan ingescand met haar snijmachine.




Het pellen van de flex heb ik dan weer gedaan



Ik ben best wel fier op mijn tasjes 😊

Met mijn labeltje 😄

Patroon tas: zelf getekend samen met mama
Stof: Stoffen Van Leuven
Afbeelding flex: mama getekend

Wat leerde ik bij:

- Een patroon maken voor een tas.

- Dat er verschillende soorten garens bestaan, tot nu toe had ik nog maar met 1 soort gewerkt.

- Naadband, hopelijk maak ik niet teveel projectjes waar naadband in komt, ik werk daar niet graag mee. Mama zei dat dat meer voor fijne en kwetsbare stofjes is, zo maak je de stof waar de naad komt sterker.

- Dubbele naad, mama haar naaimachine gaat dan 2 keer voorruit en 1 keer achteruit, ook ter verstevig zei ze, zo heb je een sterkere naad.


Morgen geef ik de tasjes af, benieuwd wat ze er gaan van vinden.
Vinden jullie het een geslaagd bedankje?



Reacties

Anoniem zei…
Uw juffen gaan zeker blij zijn met zo een mooi cadeau proficiat Jonas mooi werk
Eva Bracke zei…
Jonas,

Je mag terecht fier zijn op jouw creatie! Echt hÊÊl knap werk!

Ik zit af en toe ook eens achter de naaimachine (ook een overlock), dan maak ik kleertjes voor mijn peuterzoontje. Die kleertjes zijn helemaal niet zo mooi afgewerkt als jouw spulletjes! Je hebt talent!

Ik hou zo veel van het stofje dat je koos, met de kleine gouden glinsteringen.
De mooi uitgesneden Pluk maakt het helemaal af!
Heel leuk om te krijgen Jonas,
ik werd er echt even helemaal stil van!
Dank je!

Doe zo verder!
Liefs,
juf Eva

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅đŸģ