Een bedankje voor een geweldige juf!



Hey dag iedereen,

Nog 7 keer naar school, zo kort is het nog vooraleer het vakantie is. Als je mij zou vragen of ik het leuk vind dat het vakantie is, ja ik vind het leuk! Maar... dan komen de twijfels, mijn vrienden 😢 en ja er komt wel eens iemand spelen, maar dat is toch anders é. Ik ga ook gewoon graag naar school, bijleren vind ik leuk. 

Ik maak deze keer een bedankje voor mijn juf. Juf Debby zo heet mijn juf, ik had dit jaar een geweldige juf! Mijn eerste gedachte was, ik maak voor haar een sweater, raar toch moest ik haar een pull geven als bedankje 😅. Nee uiteindelijk koos ik voor een tas, maar ik wou dat mijn tas ietsje anders was dan vorige keer. Elke keer dat ik iets maak moet ik bijleren!




Mijn stofje is niet zomaar gekozen, nee! Mijn juf houdt van de natuur, daarom koos ik voor een stofje met vlinders en vogels.





Van mama kreeg ik een briefje met de maten dat ik nodig heb voor mijn tas. Want ja, ik maak mijn allereerste tas met verharde bodem 😀, nog geen binnenvoering. Ik wil beetje met beetje bijleren, zodat ik begrijp wat ik doe.



Verharde bodem gemaakt van een placemats

Als alles geknipt is begon ik aan mijn bodem, als binnenstofje voor de bodem koos ik voor fel groen. 

Mijn volgende stap is de zijkanten aan elkaar naaien, de zijkanten verstevig ik eerst met naadband. Voor de bodem eraan te naaien heeft mama even geholpen, de verharde bodem deed moeilijk en vroeg dan naar een beetje hulp 😅.





                     
3 cm zoom omplooien, geen gemakkelijk klusje. Mijn boordje was niet mooi
recht en toen besloot ik om mijn bril op te zetten.

O dat was leuk, de uiteinden branden.


Het eindresultaat

Benieuwd wat mijn juf er gaat van vinden van haar tasje, ik ben in ieder geval trots! Trots, omdat het toch weer eens gelukt is. Maar heb toch beseft dat ik nog veel hulp nodig heb en dat ik nog héél véél moet leren.


Weten jullie wat ik gisteren geleerd heb?
Dat mijn mama een haat-liefde relatie heeft met haar overlock 😂. Haar overlock kreeg nog eens haar kuren... gebeurt meestal als ik erop moet. Heb even naar mama gekeken, maar ben dan toch maar weggegaan, mama was op dat moment geen pretje 😜. Eens opgelost dan lacht mama terug, dus echt wel een haat-liefde relatie!

Zagen jullie het al? Ik draag een brace, velen denken dat het een rugzakje is als ze me zien, maar nee, ik brak een kleine 2 weken geleden mijn sleutelbeen 😰.


Dankjewel om eens te komen piepen op mijn blog en tot heel binnenkort!!!


O ja nog snel iets leuks, iets wat mij toch heel blij gemaakt heeft gisteren...
Weten jullie nog mijn pluk-tas voor 2 andere juffen, ik hoorde gisteren dat één van de juffen hem elke dag gebruikt om naar school te gaan. Leuk toch?!



Reacties

Natascha zei…
Wat leuk! Je juf gaat het ongetwijfeld een geweldig cadeau vinden!
Dankjewel Natascha! Jonas
juf Debby zei…
Zeker weten dat ik het een geweldig geschenkje vond!

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻