Een echte winter t-shirt

Ik maakte voor mezelf een echte winter t-shirt, niet omdat de stof dikker is want het is gewoon tricot.
Maar juist omdat de tekeningen echt winters zijn 🌨 ⛄️!


Een tijdje geleden startte een vriendin van mama een webshop Sanaa Collection stoffen. Mama liet me stofjes kiezen en meteen zag ik dit super mooie paneel πŸ˜ƒ. Maar het was nog geen winter... ik naai graag kleren dat ik meteen kan aantrekken, dus mijn paneel belande in de schuif. 
Maar nu, het is vakantie en bijna elke dag regen. Wat doe je dan? NAAIEN πŸ₯³πŸ₯³πŸ₯³!

Ik begon eerst in de stoffen-schuiven te snuffelen πŸ€ͺ, opzoek naar ideetjes. Mama heeft 3 hele grote schuiven vol met ongebruikte stofjes, heel leuk om in te snuffelen. We hebben een schuif vol met tricot, een schuif met french terry en een schuif met stofjes waar je geen mannen/jongens kleren kan van maken, dus echt wel vrouwen stoffen (daar blijf ik dan ook echt uit πŸ˜…).

Toen ik mijn winter paneel zag wist ik wat ik zou maken. Maar... ik werkte nog nooit met een paneel en ik wil echt wel al de tekeningen gebruiken. Ik vroeg toch wel even hulp aan mama, hoe begin je er aan.
Ze stelde voor om eerst de patronen volledig te tekenen zodat ik geen stofvouw zou moeten gebruiken. 
Amai ja, veel gemakkelijker! Ik kon zo gewoon mijn patroon op de stof leggen (wij gebruiken puinzakken van de action, deze zijn doorzichtig) en bekijken waar ik mijn tekeningen wil hebben. 
En ineens werd deze klus poepsimpel πŸ€ͺ!

Stofjes allemaal uitgeknipt πŸ₯°

Ik maakte al verschillende keren t-shirts voor mezelf, maar nog nooit werkte ik met een paneel. Deze is dus mijn eerste keer. Toen ik begon was mama niet in de buurt. Ze zei wel dat als ik hulp nodig had, ik maar even moest roepen. Ik zei dat het niet nodig zou zijn, t-shirts kan ik al.

Dus ik begon.... Schouders aan elkaar naaien, t-shirt dichtnaaien, mouwen dichtnaaien, OH NEE!!! Ik heb een fout gemaakt, nee nee nee toch! Mijn eerste mouw was juist, maar mijn tweede mouw tju toch waar zat ik toch met mijn gedachten πŸ˜…πŸ˜‡. Mijn tweede mouw overlockte ik langs de verkeerde kant 🀬. Als een grote jongen nam ik mama’s tornmesje en begon ik er aan. Pfff lukt gewoon niet, ik moest mama er toch bijhalen. Op nog geen minuut tijd was het al uit elkaar 😏, hoe doet ze het toch?! Mij lukt het niet 🀨. Ok ze zei niet veel en liep terug naar boven. Ik mocht verder doen. 

Mouw dichtnaaien, mouw vastzetten aan t-shirt, even passen. Zoom naaien van de mouwen en de onderkant van de t-shirt. En dan de halsboord aan mijn t-shirt naaien en klaar πŸ˜›!
Mijn t-shirt strijken doe ik ook zelf πŸ˜€, mama leerde mij en mijn broer al een tijd terug strijken. Niet dat wij de strijk moeten doen, ze vindt gewoon dat we dat moeten kunnen. Leuk toch! 

En voor de foto’s roep ik mama er terug bij! 
Haar eerste reactie: waaaw Jonas deze is echt leuk geworden! Ook papa keurde mijn t-shirt en jaja ook hij vond het mooi en goed gedaan ☺️😁!

 

De foto’s vond ik deze keer niet gemakkelijk, meestal zijn mama en ik alleen voor de foto’s. En voor mama ben ik niet meer verlegen en durf ik echt wel te poseren. Maar nu, papa is ook thuis.... oh nee, moet het echt? Kan hij niet gewoon even naar boven πŸ˜…?! Mama zei om gewoon te doen of hij er niet was, maar dat lukte niet πŸ˜‚. Misschien zien jullie het wel aan de foto’s dat ik deze keer toch wel wat verlegen was.

  


Patroon: T-hemp van I love t-shirts
Stof: paneel gekocht bij Sanaa Collection stoffen
Gemaakt door mezelf 😁

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het goed geslaagd, maar ik hoop toch volgende keer een t-shirt te kunnen maken zonder fouten πŸ€¨πŸ˜…. Mama zegt: misschien gewoon u verstand erbij houden, want je kan het echt wel! 😁☺️πŸ’ͺ




Reacties

StΓ©phanie zei…
Mooi gedaan Jonas en past super mooi met zwart jasje

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst πŸŽ…πŸ»