Mijn eerste bomberjack!

Dag iedereen,

Zoals beloofd ben ik hier met mijn nieuwe creatie!



Pfff, gezweet heb ik zeker gedaan! Ik wou eens iets anders, sweaters heb ik genoeg momenteel en dacht aan een bomber jasje.
Mama ging onlangs naar modestofjes in Sint-Niklaas en vroeg haar om kaki french terry mee te brengen. Ik zag het zo al voor mij, zwarte broek, grijze t-shirt, mijn bomber jasje en om het volledig af te werken vroeg ik mama naar een paar nieuwe witte adidas 😎.

Als patroon namen we de bomberjack van knippie nr 3 - 2016.
Het begon al meteen moeilijk, ik moest bij mama blijven zodat ze het patroon kon aanpassen naar mijn maat. We zijn gestart met maat 134 en hebben deze verlengd naar mijn lengte.

Ik leerde deze week zakken naaien.

Gemakkelijk was het deze keer niet, ik heb het onderschat. Sweaters maak ik ondertussen al alleen, maar dit.... nee dat kon ik niet alleen.

Het begon wel gemakkelijk, stofjes knippen 😜. Ik dacht ok nu de panden aan elkaar zetten, maar nee toch niet.... ik moest leren zakken naaien. En nee echt niet gemakkelijk, mama moest haar tornmesje wel eens gebruiken. Maar ik ben er geraakt! Mama hielp bij zak 1 en zak 2 heb ik met zo weinig mogelijk hulp gemaakt. Wel moest ze me de stapjes elke keer opnoemen 😅.
Ok nu ben ik echt vertrokken, alles aan elkaar naaien, lekker gemakkelijk 😄.
Maar dan kwam het weer, de rits 😱. Ja eigenlijk was ik heel bang voor de rits, ze is zichtbaar en moet dan ook echt wel lukken. Maar oh nee, 1 kant van de rits zit erin, maar mijn stof is volledig scheef getrokken 😓. Mama zei dat het niet erg was, ze ging het er wel uitkrijgen... maar toch zag ik aan haar gezicht dat ze niet blij was, oeps 😏. Ok de tweede keer lukte wel! Mama zegt altijd dat je eerst fouten moet maken om het te kunnen leren, zo is het bij haar ook gegaan.
Voor de eerste keer een rits 😱
Tijdens de fotoshoot maak ik altijd veel
plezier, ik ben altijd blij als ik mijn
creatie mag tonen!
Samen met mama!


En wat vinden jullie ervan, is mijn bomber jasje geslaagd?
Maandag start ik de schoolweek met iets nieuws 😋!!!

Bedankt dat jullie mijn verhaal komen lezen zijn op de blog, het doet mij elke keer zoveel plezier!

Groetjes,

Jonas

Reacties

Lijssie zei…
Zeer geslaagd! Ik doe voor de rits een strookje vlieseline (katoen vind ik de fijnste) aan de binnenkant strijken. Dan rekt je french terry namelijk niet meer, en dat maakt het inzetten van de rits een stuk makkelijker. En om die er makkelijk in te zetten plak ik hem vast met wonder tape. Plakt aan beide kanten en verdwijnt met de was.
Bedankt voor de tip! Groetjes, Jonas
Veertje zei…
Niet te geloven...jij bent een supertalent!

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻