Let's go Bananas!!!

Hé dag iedereen!

Eindelijk ik mocht deze week van mama naaien, vorige week had ze kleine probleempjes met de overlock en kon ik niet naaien 😒. Blij was ik als ze vorige week donderdag zei dat het opgelost was! Grappig was het ook als ze zei dat ze een week niet heeft kunnen naaien door een fout van haarzelf 😂, zeker omdat ze zo boos was op haar machine.





Zondag namiddag waren de machines vrij en begon ik aan mijn t-shirt, volledig alleen, mama was in de tuin aan het werken. Alles ging goed tot ik 2 cm zoom moest omleggen, dat vind ik nog altijd een moeilijke klus, bij mama lijkt dat gemakkelijk maar als ik zelf begin voel ik me onhandig.
Oefening baart kunst zegt mama!!!
Zondagavond was mijn t-shirt bijna af. Mama heeft nog een idee maar dat doet ze pas woensdag...

Gisteren kwam een vriendin van Lars bij ons spelen en ik vroeg mama of ik in de namiddag mocht naaien, ik wil een volledige outfit.

Terug gebruikte ik voor de broek mama haar aangepast patroon van LMV "Clay".
Waarom ze niet gewoon een patroontje gebruikt van een trainingsbroek? Sinds kleuter al ben ik vrij kieskeurig voor mijn kleren, ik draag niet graag losse broeken, een trainingsbroek vind ik mooi maar moet iets of wat aansluiten. Ook vond ze de afwerkingen van de "Clay" mooier. De eerste keer tekende ze dat patroon over en dan begon ze mij te meten en aanpassen.
Als ik vroeger naar de winkel ging voor broeken, moesten we altijd veel winkels doen vooraleer we een goed zittende broek hadden gevonden. Ik ben fijn, maar heb wel lange benen, meestal waren mijn broeken maar voor even, we kochten ze net gepast. Ik wou geen broek dat lang genoeg was maar dan de taille te wijd, nee dan maar net gepast in de lengt en perfect in de taille. Broeken dat afzakken doe ik niet aan, ook niet met een riem.
Gelukkig maken we dat nu allemaal zelf en heb ik perfect zittende broeken!

Ondertussen tekent mama een...... banana 😀, scant hem met haar snijmachine en dan laat ze dat door haar machine uitsnijden. Ik begreep eerst niet goed wat ze bedoelde, maar als ik het zag 😮😀.
We gebruikten zwarte flockfolie voor de banana en de tekst, eigenlijk kocht mama gele flock voor de banana, maar op het laatst veranderde ze van gedacht en nu denk ik "gelukkig gebruikte ze niet geel 😜 ".




Mama haar zelf getekende 🍌 voor mij 😛

Het leukste aan dit project was mijn broek, dit vind ik ondertussen al zo gemakkelijk! Ik moet ook niet altijd kijken of ik recht bezig ben, want eens af zie je dat allemaal niet meer 😁. Het mooiste vind ik mijn banana t-shirt 😍.

Super fier ga ik vandaag in mijn nieuwe outfit naar school!
Naaien is leuuuuuuuuuk!!!!!

Stofje van mijn t-shirt komt van een leuk winkeltje De Stoffenknop.
Stofje van mijn broek is van See You at Six en komt van bij Stoffen Van Leuven.
Jasje is van mezelf.

Reacties

Paspelpoezen zei…
Waw, een hele outfit! En supermooi!!
Heidi zei…
Super goed gedaan. Echt knap!
Dankjewel voor het compliment 🌞😊

Populaire posts van deze blog

Handmade Gnomes

Bananen-shirt

Kerst 🎅🏻